2/01/2009

MY MORNING COFFEE (2.2.2009)


Masuk-masuk sahaja kerja pagi Isnin dah kena panggil utk. sessi morning Coffee Jam 8-10 pagi tadi…istilah kat tempat kerja saya, merujuk: perbincangan meja bulat kecil tentang performance, aktiviti2, dan kerja-kerja penting untuk minggu inimana ada kopi percuma?...
Disepanjang kesengalan saya mendengar arahan dan kebengongan pelawak-pelawak di Jabatan Saya…kenangan saya terus menerus menerobos ke kebun kopi embah. Inilah pokok kopi…terbayang saya alangkah Seronoknya sessi morning Coffee dengan embah pastinya tak sama dengan morning Coffee kat Jabatan…. hasil morning Coffee pagi tadi tu memperjelaskan betapa banyaknya kerja minggu nih…dan nampaknya juga minggu ini macam tak sempat nak pekena kopi di Bangi Kopitiam …khabarnya bangi kopitiam baru buka di seksyen 7 shah alam.

P/s. Old Town White Coffee di B.B.Bangi lepas Pasaraya Bintang lepas 2 traffic light…belok kanan…pehhh..terangkat sehh..

18 comments:

Big Mamma Bukhari said...

dengar2 old town kopitiam tu ada yang tak halal.. sebelum ni pun ada makan minum kat situ jugak.. tp itulah.. tengah konpius nie... halal ke tak....

PINATBATE said...

Salam nostalgia pagi Isnin yg repot..

Arwah mbah saya pun pernah buat kopi yg dipetik dari pokok keliling rumah..wanginya bau kopi buatan sendiri..!
Namun kemudian pokok kopi pun diganti pokok koko,beberapa tahun lps tu koko pun dah expired ganti pula kelapa dgn pisang..anak cucu citit sekarang pun tak kenal pokok kopi dan koko..

HABIHA69 said...

Salam sis Ruziawati tu...TQ Ziarah N3 ini...
ehhh..ye ker..tak halal...kenapa kopi boleh tak halal ye?...saya pun makin..makin..makinlah..bengong...

Salam Cikgu PinatB ittew...
Waras?...bau bunga kopi wangi kan Cikgu...harum semerbak...
Cikgu Mu baru kelik klate kan..kan...kepok leko ado lagi tak?

Atikah said...

Salam ustaz...

Pokok Kopi... ingat waktu kecik dolu2 depan rumah banyak pokok kopi... walaupun tak minum kopi, tapi suka bau kopi yang dimasak sendiri... wangi... tambah2 gotong royong tumbuk kopi dalam lesung kayu... memang best... i like... Tapi la nie, pokoknya dah tak ada... :(

en_me said...

me pon manyak timerr emel bilang tak halal gittewww.. bukan sebab kopi tak halal, tapi makanan dierr.. biler bab makanan, termasuklarr dapur dierr.. dan hidangan kopi ittewww terbabit samerrr.. vollleee gittewww.. tapi coffee white kat old town white coffee tewww memang mancongkamm kannns ustadd.. ekeke

HABIHA69 said...

Salam Atikah ittew...nostalgia yang lama-lama tu memang best kan...

HABIHA69 said...

Betul Kang ME..alhamdulillah sib baik ada kawan-kawan yang tolong ingatkan....terima kasih Kang ME & kawan-kawan blogers semua... alangkah mudahnya kita menghampiri barang yang tidak halal....tapi yang peliknya pekerja-pekerja kat situ semuanya Melayu sampailah ke tukang masaknya.....cam maner yer?

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ said...

salam ustad
wedang kopi sape pun suke kan. zaman dulu memang kopi jadi pilihan. ada banyak jenis kopi rupanya. Ada kopi CHE NAH, kopi telebesyen. wayyuh rupa2nya kopi jugak ada nama yang tak pernah disangka.
** OLD TOWN COFEE selain dari sg chua ada lagi yang lebeh besar ustad di bandar baru bangi. Depan masjid besar Hasanah BBB sebelah kanan. Cubalah rasa....waduh enak mbangget!!! (hehehehe)

HABIHA69 said...

Walaikum Salam Dilla....
mmg. kopi mmg. sedap...
Nnti bila ada masa balik Bangi saya ronda-ronda lagi lar Dilla ...yang kat BBB tu dah pegi dah sabtu lepas

....kopi telebesyen yang amat terkenal tu !...khabarnya Sultan Johor Pun pernah minum kan..kan..

Kesimpulannya ...Hidup Bangi walaupun takde pokok Kopi tapi kopi ada di mana-mana...

Abang Long said...

Bangi Kopitiam di Sek 7, Shah Alam ?

Alahai ... sudah dekat sangat dengan rumah Abang Long !

Tepi Sungai Batu said...

Pak Man peminat teh'o'.......

seri said...

ustaz, OTWC tur memang fav saya tapi bila saya tahu premis tersebut tidak ada status HALAL JAKIM dah lama gak tak pi... Nak tanya pandagan Ustaz kalo kita hanya minum kopinyer ngan Roti bakar boleh ka?

HABIHA69 said...

Salam Bang Long...
saya pun belum gi lagi bang long...wah nih mcm. berjiran jer kita nih...

Pak Man...minat ikut masing-masing lah...tak sape boleh paksa...

Seri...Bagi Seri dan mereka yang konfius saya ingin bagi jawapannya berdasarkan hadith begini:

" Allah sesungguhnya mengecualikan dari ummatku kesalahan, kelupaan dan apa yg dipaksakan atasnya." (HR Ibn Majah dari Ibn Abbas R.A; status hadis : Hasan menurut Imam Syuyuti. I)

Hadith at Tirmidzi, Sunan, 2/438,"

"Diangkat kalam dari tiga golongan: orang tidur hingga dia jaga, kanak2 sehingga ia baligh, orang gila sehingga ia berakal."

Kesimpulan:
Dari hadith berkenaan jika kita sekarang ini ditakdirkan tiada ilmu @ tidak tahu@ jahil@ belum sampai perkhabaran mengenai betul@ salahnya...maka insyaallah kita diampuni oleh Allah SWT....Janganlah kita gusar...kerana ia adalah masalah furu' (benda-benda yang kecil) wallahuaklam bagi yang bertanya.....

Ain said...

thanks ustaz...saya pun confius gak dgn isu ini..semoga kita sentiasa berada di jalan yg benar..

HABIHA69 said...

Sama-sama Ain ittew....

che ann said...

hmmm..kopitiam tu dekat dgn ghumah saya ustad..tapi tak pernah pegi lagi..mmg perasan kedai tu baru buka..kalau mcm ni harus gi terjah nnti..

HABIHA69 said...

amvoi akak ittew nak terjah-terjah katenyer..jgn lupa abang Mer bawak sekali....

anwarjauhari said...

wah dah ada tempat utk buat gathering.

PENGUMUMAN
tajuk: gathering HABIHA69 fan club!
lokasi: Bangi kopitiam
masa : tanya ustaz!
tarikh : tanya dia jugak! tunggu gaji keluar.
bayaran : budibicara ustaz!

p/s: ni draf je.....jangan marah ustaz!