12/25/2008

SALAM MAAL HIJRAH 1430H




Saya ucapkan selamat dan salam Maal Hijrah Buat Semua sahabat bloggers, Marilah kita melakukan koreksi diri bermula tahun baru hijrah 1430(H) ini. dan berazam untuk mempertingkatkan amal ibadah dan kerjaya kita. Doa awal Tahun dibaca selepas masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.Tahun baru Islam bermula pada waktu Maghrib.

11 comments:

Anonymous said...

Selamat menyambut Tahun Baru Hijriah 1430 ustaz.

Semoga tahun 1430 lebih baik dari 1429 dan tahun-tahun yang sebelumnya. Semoga kehidupan kita dan setiap langkah dan nafas kita semua diberkati dan dirahmati Allah.

en_me said...

salam awal muharram ustaz ittewww..

Tepi Sungai Batu said...

Salam Ustaz,
Takziah dari Pak Man, maaf terlambat sikit.
Selamat Menyambut Maal Hijrah.

Pok Li said...

Salam Hijrah dan Tahun Baru 2009

HABIHA69 said...

Maaf pokli lambat Reply comment nih...sbb. sebok dgn tahlil arwah Nenda. Salam maal Hijrah juga utk. Pok Li

HABIHA69 said...

Kang ME dan Pak Man...maaf dari saya kerana lambat reply comments nih..maklumlah tgh sebok kenduri & Tahlil Arwah..apapun seronok bertemu dgan Kang ME dan Pak Man kalau U all ber 2 tak bertandang ke Blogs saya rasa tak seronoknya hari-hari yang saya lalui...Selamat Tahun Baru Hijrah 1430. Moga kita suksess dunya wal akhirat..amin

HABIHA69 said...

Sego Ambeng...Keswon lah..aku njalok ngapuro lah lewat ngulas komen seng iki...opo pun Keswon lah teko merene ziarah & kenal-kenalan...wingi aku entes mangan-mangan sego ambeng nang umahku kenduri pitong dhino..tahlil arwah...moga 1430H ini kita sukses hidup dunia dan akhirat...amin

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ said...

Selamat Tahun baru ustad.....
opo vision tahun iki Yo
aku ijje arep ngarep iki
Mudah2 an terlaksana hendaknya....amin

ayuuh aku kenek TAG yo
ustad iki mau baru entek gayye TAG si ibuchem
naik sempot teman dibuatnyer...nasib copy paste ajer. Kalo idok teman NGELEMPANG wei....(ngehngehngeh)
ustad aku gayye sing alon2 yo
sesok siap (eccewah)

HABIHA69 said...

Sama-sama Dilla, takder lah vision hebat sangat sekadar telivisyen yang lama itu jugak ler...yang lama pun lum tercapai lagi...apa pun moga tahun 2009 nih tahun Suksess untuk Dilla moga murah rezeki dan dilimpahi Rahmat oleh-Nya..YUK! orak kelingan tanjung K ker?..wong kampong podo ngenteni kuwe..hik..hik..

Unknown said...

Salam Hijrah Ustaz...semoga terus menulis...

HABIHA69 said...

Jazakallah abang Razli..salam Hijrah 1430 juga untuk Mu..saya pun harap abang pun gitu juger lah, blogs abang banyak manfaatnya...sayer dah pilih Takaful yang saya minat..mcm nasihat kat blogs mu itu.