10/27/2008

BERJAYA TAMATKAN PUASA ENAM SYAWAL






Akhirnya berjaya juga Aku dan Famili Tamatkan Puasa Enam Syawal dari 20/10 - 25/10 walaupun di punghujung Syawal rupanya terlalu banyak ujian dan cabarannya. Bayangkanlah setiap hari ada saja kawan-kawan yang ajak Ngombe (medang-medang)mahupun Jamuan hariRaya jabatan ataupun Fakulti...peh bersusun-susun Jemputannya, ada satu masa tu Jamuan dibuat betul-betul sebelah Ofis aku, apa lagi bau satay membikin bulu roma ku meremang. Di Kala aku berbuka Puasa dan menyambut HariRaya Enam Syawal sempat juga aku mencari Lemang, Satay, Ketupat, rendang dan Air Tebu demi menyambut kejayaan melepasi godaan enam Syawal itu. Walaupun lemang tu tak sehebat macam lemang Pn Nisah Haroun tapi sudah cukup lengkap rasanya aku merayakan kejayaan di sisi Nya, Moga Puasa aku diberkati dan dirahmati jua oleh-Nya..Amin Ya Robbal Alamin.

No comments: